wtorek, 15 lipca 2014

Przemoc powoduje przemoc i ...dziury w mózgu!

http://nauka.newsweek.pl/bicie-dzieci-skutki-przemocy-wobec-dzieci-uszkodzenia-mozgu-newsweek,artykuly,342555,1.html

"Kiedy oś stresu pobudzana jest zbyt często, np. przez bicie lub jego groźbę, zaczyna reagować nadmiernie, zalewając mózg kortyzolem. To niszczy komórki nerwowe i może stać się przyczyną depresji czy ataków lęku "/ z powyższego artykułu w Newsweek/




Artykuł sprawił, że sobie przypomniałam...strach, złość, smutek, rozpacz, poczucie niesprawiedliwości, bezradność, lęk...niektóre  towarzyszyć mi będą w nadmiarze pewnie do końca życia...
Być może  moje ataki paniki, nieumiejętność radzenia sobie ze stresem i strach przed cudzymi emocjami,  zrodziły się właśnie wtedy, gdy widziałam nad sobą pas ojca, czy rękę matki w złości wymierzona w ...ich własne dziecko.
Płakać mi się chce, na to "nieodwracalne". Edukowaniem rodziców w tym zakresie zajmuje się m.in. "Fundacja Dzieci Niczyje"/ siedzibę mają na Saskiej Kępie/, oby jak najwięcej rodziców nie sięgało po te "najprostsze" i najgroźniejsze "środki wychowawcze". A może by tak się włączyć w działania fundacji?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz